Tips voor meal preppen.

Bijgewerkt op: mrt 13



Meal preppen. Superhandig om altijd een maaltijd klaar te hebben zodat je minder snel in de verleiding komt om een ongezonde hap te bestellen omdat je bijvoorbeeld geen zin hebt om te koken. Daarbij is het in combinatie met werk en gezin praktisch en tijds besparend!



Bedenk van tevoren wat je wilt gaan maken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een schema of een lijstje te maken van de maaltijden die jij wilt voorbereiden.


Bedenk ook van tevoren wanneer je het wilt maken. Wil je een extra portie koken van je avondmaaltijd of wil je een dag inplannen om van alles klaar te maken? Door dit van tevoren vast in te plannen is het waarschijnlijker dat je het ook daadwerkelijk op dat moment zult doen.

Let op hoe lang je een product kunt bewaren. Gemiddeld kun je een maaltijd 3 dagen in de koelkast bewaren. Wil je een keer in de week een grote mealprep doen, zorg er dan voor dat je de overige maaltijden invriest en er op de dag dat je deze wilt gebruiken laat ontdooien. Je kan etiketstickers gebruiken om de datum van dag waarop je de maaltijd invriest te vermelden in verband met de houdbaarheidsdatum.


Gebruik bakjes die goed af te sluiten zijn. Tevens is het handig om bakjes te gebruiken die zowel in de diepvries kunnen als in de magnetron gebruikt kunnen worden.

Probeer te variëren door bijvoorbeeld verschillende kruiden te gebruiken, verschillende sauzen en/of verschillende graanproducten te gebruiken.


Het gebruiken van verschillende vakken kan ook fijn zijn. Als je een salade maakt is het verstandig de dressing apart te bewaren en deze pas over je salade te doen wanneer je deze gaat eten. Ook met granola en yoghurt is het fijn om dit apart mee te nemen, zo blijft je granola lekker knapperig.


Kijk wat je nog in je koelkast hebt liggen. Meal preppen is ook ideaal voor het opmaken van restjes.


Je kan avondmaaltijden preppen maar zeker ook je lunch en je ontbijt. Zoals bijvoorbeeld de appel ontbijtcake uit mijn ontbijt recepten!

30 keer bekeken0 reacties